مدیریت محصولات و برندهای لوکس در کتاب «استراتژی لوکس‌گرایی»

مدیریت محصولات و برندهای لوکس در کتاب «استراتژی لوکس‌گرایی»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «استراتژی لوکس‌گرایی» با عنوان فرعی (قاعده‌شکنی در بازاریابی به منظور دستیابی به برند لوکس) نوشته ژان نوئل کاپفرر و ونسنت باستین با ترجمه پرویز درگی و امیرحسین سرفرازیان از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شده است.
 
در بخشی از مقدمه مترجمان آمده است: «لوکس‌گرایی امروزی، راه درازی پیموده است تا از یک بازار گوشه‌ای تا اوایل قرن بیستم میلادی به بخشی مجزا و قابل توجه، با توان ارزش آفرینی قابل توجه، تبدیل شود. خواننده هنگام مطالعه‌ کتاب با ذکر تمامی تاریخ‌های میلادی ذکر شده در داخل پرانتز به شکل هجری شمسی روبه‌رو می‌شود، که به خواننده‌ی ایرانی امکان مقایسه‌ی زمانی دقیق‌تری می‌دهد.

در پایان، ایران کشوری است با تاریخ و فرهنگی بسیار قدیم و سرشار از داستان‌ها، افسانه‌ها، اسطوره‌ها و هنرهای بومی، که می‌توانند دستمایه‌های ارزشمندی برای خلق برندهای لوکس و جهانی شوند. آموزه‌های این کتاب می‌تواند به سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، و متخصصان کمک کند تا با شناخت صحیح از تفاوت‌های اصول کسب و کار، بازاریابی، و برندسازی لوکس از بازاریابی محصولات مصرفی و صنعتی بتوانند کسب و کار مبتنی بر لوکس‌گرایی را ایجاد و تقویت کنند، کسب و کارهایی که در صورت وفادار ماندن به اصول استراتژی برندهای لوکس، می‌توانند بیش از هر کسب و کار دیگری بازدهی داشته باشند.»
 
لوکس‌بودن یا لوکس نبودن
به گفته مولفان کتاب، لوکس‌‌گرایی در دنیای مد حضور دارد و مد در خدمت لوکس‌گرایی است. لوکس‌گرایی همچنین به طرز شگفت به جوانی مرتبط است، کسانی می‌توانند اکسیر جوانی را به تناوب بنوشند که از بهترین خدمات بهداشتی و زیبایی، و حاصل جدیدترین تحقیقات و دستاوردهای محصولات آرایشی و بهداشتی بهره ببرند. 

امروزه، لوکس‌گرایی را همه جا می‌توان مشاهده کرد. مدیران و بازاریابان به طور دائم واژگان جدید در این زمینه ابداع می‌کنند: لوکس، مستیژ، ممتاز، فوق ممتاز، درجه‌ی یک، اپولوکس، هایپر لوکس و بسیاری دیر از جمله‌ی این واژگان هستند. متاسفانه این واژگان به جای شفاف سازی مفهوم لوکس، سردرگمی مخاطب را بیشتر می‌کنند، اگر همه‌ی کالاها و خدمات، در زمره‌ی برندها و کالاهای لوکس قرار بگیرند، لوکس واژه‌ای خالی از معنا خواهد بود. حال چه محصولف برند و یا سازمانی را می‌توان لوکس نامید؟

در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانیم:‌ «لوکس، تنها مفهوم و صفتی تجاری برای برخی محصولات نظیر خودرو و لوزام مرتبط با مد نیست، لوکس‌گرایی شویه‌ای جهانی برای در مشتری و اداره‌ی کسب و کار است. مفهوم لوکس‌گرایی به اندازه‌ی تاریخ انسان قدمت دارد، درک دقیق و موشکافانه از مفهوم لوکس‌گرایی به اندازه‌ی تاریخ انسان قدمت دارد و می‌تواند به استخراج قواعد مدیریت موثر کالا، برندها و سازمانها کمک کند. در واقع، هدف کتاب دستیابی به همین درک است.

علم بازاریابی محصولات با مصرف انبوه در ایالات متحده ابداع شد، و به مدد شرکت‌هایی نظیر پراکتراندگمبل توسعه یافت و جهان را در نوردید، اما در آن سوی اقیانوس استراتژی‌های لوکس‌گرایی را شرکت‌های اروپایی عمدتا فرانسوی و ایتالیایی ابداع کرده و پرورش دادند. غالب اصول استراتژی محصولات و برندهای لوکس، ریشه در روش‌های به کار گرفته شده در کسب و کارهای خانوادگی کوچک نظیر فراری، لویی ویتن، کارتیه، شنل، بولگاری، گوچی، پرادا و فراگامو در قرن گذشته دارد. امروزه این استراتژی‌های در کسب و کارها و فرهنگ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.»

کتاب پیش رو را دو متخصص با حرفه‌های متفاوت و مکمل، اما هر یک دارای تجربه‌ای طولانی در زمینه‌ی محصولات و برندهای لوکس به رشته‌ی نگارش درآورده‌اند. کتاب سعی دارد تا مدیریت محصولات و برندهای لوکس را براساس تجارب موفق و ناموفق برندهای پیشرو اروپایی شرح دهد. براین اساس، نویسندگان نتیجه‌گیری‌های عملی در زمینه‌ آمیخته بازاریابی کالاها و خدمات لوکس ارایه می‌دهند، که گاهی اوقات با بازاریابی کلاسیک در تضاد قرار دارند.

تلاش کتاب بر این است، که اصول روشنی برای تبدیل شدن برندها به برندی لوکس و لوکس ماندن، در سطح استراتژی‌ها ارایه دهد. همچنین، کتاب چارچوبی نظری برای شناخت دینامیک لوکس‌گرایی در طول زمان و تاریخ ارائه می‌دهد، به کمک این چارچوب بهتر می‌توان به فلسفه وجودی اصول حاکم بر بازارهای بشدت بین‌المللی امروز پی برد.

از مزایای این کتاب، شرح اصول مدیریتی است که می‌توانند به زمینه‌هایی فراتر از محصولات و کسب و کارهای لوکس فعلی بسط بیابند.

کتاب «استراتژی لوکس‌گرایی» با شمارگان هزار و 100 نسخه در 370 صفحه به بهای 35 هزار تومان از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شده است.

مدیریت محصولات و برندهای لوکس در کتاب «استراتژی لوکس‌گرایی»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «استراتژی لوکس‌گرایی» با عنوان فرعی (قاعده‌شکنی در بازاریابی به منظور دستیابی به برند لوکس) نوشته ژان نوئل کاپفرر و ونسنت باستین با ترجمه پرویز درگی و امیرحسین سرفرازیان از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شده است.
 
در بخشی از مقدمه مترجمان آمده است: «لوکس‌گرایی امروزی، راه درازی پیموده است تا از یک بازار گوشه‌ای تا اوایل قرن بیستم میلادی به بخشی مجزا و قابل توجه، با توان ارزش آفرینی قابل توجه، تبدیل شود. خواننده هنگام مطالعه‌ کتاب با ذکر تمامی تاریخ‌های میلادی ذکر شده در داخل پرانتز به شکل هجری شمسی روبه‌رو می‌شود، که به خواننده‌ی ایرانی امکان مقایسه‌ی زمانی دقیق‌تری می‌دهد.

در پایان، ایران کشوری است با تاریخ و فرهنگی بسیار قدیم و سرشار از داستان‌ها، افسانه‌ها، اسطوره‌ها و هنرهای بومی، که می‌توانند دستمایه‌های ارزشمندی برای خلق برندهای لوکس و جهانی شوند. آموزه‌های این کتاب می‌تواند به سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، و متخصصان کمک کند تا با شناخت صحیح از تفاوت‌های اصول کسب و کار، بازاریابی، و برندسازی لوکس از بازاریابی محصولات مصرفی و صنعتی بتوانند کسب و کار مبتنی بر لوکس‌گرایی را ایجاد و تقویت کنند، کسب و کارهایی که در صورت وفادار ماندن به اصول استراتژی برندهای لوکس، می‌توانند بیش از هر کسب و کار دیگری بازدهی داشته باشند.»
 
لوکس‌بودن یا لوکس نبودن
به گفته مولفان کتاب، لوکس‌‌گرایی در دنیای مد حضور دارد و مد در خدمت لوکس‌گرایی است. لوکس‌گرایی همچنین به طرز شگفت به جوانی مرتبط است، کسانی می‌توانند اکسیر جوانی را به تناوب بنوشند که از بهترین خدمات بهداشتی و زیبایی، و حاصل جدیدترین تحقیقات و دستاوردهای محصولات آرایشی و بهداشتی بهره ببرند. 

امروزه، لوکس‌گرایی را همه جا می‌توان مشاهده کرد. مدیران و بازاریابان به طور دائم واژگان جدید در این زمینه ابداع می‌کنند: لوکس، مستیژ، ممتاز، فوق ممتاز، درجه‌ی یک، اپولوکس، هایپر لوکس و بسیاری دیر از جمله‌ی این واژگان هستند. متاسفانه این واژگان به جای شفاف سازی مفهوم لوکس، سردرگمی مخاطب را بیشتر می‌کنند، اگر همه‌ی کالاها و خدمات، در زمره‌ی برندها و کالاهای لوکس قرار بگیرند، لوکس واژه‌ای خالی از معنا خواهد بود. حال چه محصولف برند و یا سازمانی را می‌توان لوکس نامید؟

در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانیم:‌ «لوکس، تنها مفهوم و صفتی تجاری برای برخی محصولات نظیر خودرو و لوزام مرتبط با مد نیست، لوکس‌گرایی شویه‌ای جهانی برای در مشتری و اداره‌ی کسب و کار است. مفهوم لوکس‌گرایی به اندازه‌ی تاریخ انسان قدمت دارد، درک دقیق و موشکافانه از مفهوم لوکس‌گرایی به اندازه‌ی تاریخ انسان قدمت دارد و می‌تواند به استخراج قواعد مدیریت موثر کالا، برندها و سازمانها کمک کند. در واقع، هدف کتاب دستیابی به همین درک است.

علم بازاریابی محصولات با مصرف انبوه در ایالات متحده ابداع شد، و به مدد شرکت‌هایی نظیر پراکتراندگمبل توسعه یافت و جهان را در نوردید، اما در آن سوی اقیانوس استراتژی‌های لوکس‌گرایی را شرکت‌های اروپایی عمدتا فرانسوی و ایتالیایی ابداع کرده و پرورش دادند. غالب اصول استراتژی محصولات و برندهای لوکس، ریشه در روش‌های به کار گرفته شده در کسب و کارهای خانوادگی کوچک نظیر فراری، لویی ویتن، کارتیه، شنل، بولگاری، گوچی، پرادا و فراگامو در قرن گذشته دارد. امروزه این استراتژی‌های در کسب و کارها و فرهنگ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.»

کتاب پیش رو را دو متخصص با حرفه‌های متفاوت و مکمل، اما هر یک دارای تجربه‌ای طولانی در زمینه‌ی محصولات و برندهای لوکس به رشته‌ی نگارش درآورده‌اند. کتاب سعی دارد تا مدیریت محصولات و برندهای لوکس را براساس تجارب موفق و ناموفق برندهای پیشرو اروپایی شرح دهد. براین اساس، نویسندگان نتیجه‌گیری‌های عملی در زمینه‌ آمیخته بازاریابی کالاها و خدمات لوکس ارایه می‌دهند، که گاهی اوقات با بازاریابی کلاسیک در تضاد قرار دارند.

تلاش کتاب بر این است، که اصول روشنی برای تبدیل شدن برندها به برندی لوکس و لوکس ماندن، در سطح استراتژی‌ها ارایه دهد. همچنین، کتاب چارچوبی نظری برای شناخت دینامیک لوکس‌گرایی در طول زمان و تاریخ ارائه می‌دهد، به کمک این چارچوب بهتر می‌توان به فلسفه وجودی اصول حاکم بر بازارهای بشدت بین‌المللی امروز پی برد.

از مزایای این کتاب، شرح اصول مدیریتی است که می‌توانند به زمینه‌هایی فراتر از محصولات و کسب و کارهای لوکس فعلی بسط بیابند.

کتاب «استراتژی لوکس‌گرایی» با شمارگان هزار و 100 نسخه در 370 صفحه به بهای 35 هزار تومان از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شده است.

مدیریت محصولات و برندهای لوکس در کتاب «استراتژی لوکس‌گرایی»

اخبار دنیای دیجیتال