مجسمه‌­ساز با دست‌هایش فکر می­‌کند و حرف می‌­زند

مجسمه‌­ساز با دست‌هایش فکر می­‌کند و حرف می‌­زند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از واحد ارتباط و رسانه کمیته فعالیت های فرهنگی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این نشست که چند نفر از کارشناسان و صاحب‌نظران و همچنین علاقه‌مندان به هنر مجسمه‌سازی حضور داشتند زهرا رسولی دبیر نشست درباره ضرورت‌های نشر کتاب و تولید محتوای علمی پژوهشی در زمینه هنر مجسه‌سازی و کمبودهای موجود در این زمینه سخن گفت.

وی تصریح کرد: افزون بر انتشار مجموعه آثار هنرمندان مجسمه‌ساز حوزه هایی از جمله فرهنگنامه نویسی، تاریخ نگاری، نظریه پردازی و انتشار مقالات در نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی در شاخه‌های مختلف این تخصص نیاز به تلاش جدی و بیشتری دارد. محمد مروستی دیگر سخنران این نشست گفت: مجسمه سازی حوزه گسترده‌ای است که فارغ از پروسه ساخت مجسمه باید به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: مجسمه‌ساز یاد می‌گیرد که چگونه با دستهایش فکر کند و حرف بزند بنابراین به متون آموزشی هم نیاز دارد.

نگار نادری‌پور هم رابطه میان متن مکتوب و اثر هنری را مورد اشاره قرار داد و گفت کتاب همان‌طور که به هرچیزی مربوط است به مجسمه سازی هم ارتباط دارد.
وی افزود: اگر ابزار مجسمه ساز گل و کاردک است، ابزار منتقد و نویسنده هم ابزار اطلاعاتی است که هر دو در خلق یک اثر مشارکت دارند.

بنفشه همتی دیگر سخنران این نشست بود که به بیان مطالبی درباره تفکیک هنر پرداخت و دنیای تعامل میان هنرها را دنیایی موفق‌تر عنوان کرد و افزود: ضعف نظری عامل عقب‌ماندگی ما در این عرصه بوده است.

وی افزود: تعامل میان هنرها جذاب است و تاثیر مثبت دارد و باید از همه حوزه‌های مرتبط برای خلق یک اثر هنری استفاده کرد و برای رساندن پیام یک اثر از رشته‌های مختلف بهره گرفت.

روح‌الله شمسی‌زاده ملکی هم در سخنان خود راز متن مکتوب و قدرت متن نوشته شده را در قابلیت آن برای آرشیو شدن عنوان کرد و افزود: این امر می‌تواند نشان‌دهنده هدف از انتشار نشریه مکتوب کاغذی باشد.
 

مجسمه‌­ساز با دست‌هایش فکر می­‌کند و حرف می‌­زند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از واحد ارتباط و رسانه کمیته فعالیت های فرهنگی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این نشست که چند نفر از کارشناسان و صاحب‌نظران و همچنین علاقه‌مندان به هنر مجسمه‌سازی حضور داشتند زهرا رسولی دبیر نشست درباره ضرورت‌های نشر کتاب و تولید محتوای علمی پژوهشی در زمینه هنر مجسه‌سازی و کمبودهای موجود در این زمینه سخن گفت.

وی تصریح کرد: افزون بر انتشار مجموعه آثار هنرمندان مجسمه‌ساز حوزه هایی از جمله فرهنگنامه نویسی، تاریخ نگاری، نظریه پردازی و انتشار مقالات در نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی در شاخه‌های مختلف این تخصص نیاز به تلاش جدی و بیشتری دارد. محمد مروستی دیگر سخنران این نشست گفت: مجسمه سازی حوزه گسترده‌ای است که فارغ از پروسه ساخت مجسمه باید به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: مجسمه‌ساز یاد می‌گیرد که چگونه با دستهایش فکر کند و حرف بزند بنابراین به متون آموزشی هم نیاز دارد.

نگار نادری‌پور هم رابطه میان متن مکتوب و اثر هنری را مورد اشاره قرار داد و گفت کتاب همان‌طور که به هرچیزی مربوط است به مجسمه سازی هم ارتباط دارد.
وی افزود: اگر ابزار مجسمه ساز گل و کاردک است، ابزار منتقد و نویسنده هم ابزار اطلاعاتی است که هر دو در خلق یک اثر مشارکت دارند.

بنفشه همتی دیگر سخنران این نشست بود که به بیان مطالبی درباره تفکیک هنر پرداخت و دنیای تعامل میان هنرها را دنیایی موفق‌تر عنوان کرد و افزود: ضعف نظری عامل عقب‌ماندگی ما در این عرصه بوده است.

وی افزود: تعامل میان هنرها جذاب است و تاثیر مثبت دارد و باید از همه حوزه‌های مرتبط برای خلق یک اثر هنری استفاده کرد و برای رساندن پیام یک اثر از رشته‌های مختلف بهره گرفت.

روح‌الله شمسی‌زاده ملکی هم در سخنان خود راز متن مکتوب و قدرت متن نوشته شده را در قابلیت آن برای آرشیو شدن عنوان کرد و افزود: این امر می‌تواند نشان‌دهنده هدف از انتشار نشریه مکتوب کاغذی باشد.
 

مجسمه‌­ساز با دست‌هایش فکر می­‌کند و حرف می‌­زند

خرید بک لینک

پرس نیوز